Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare
Jag tror inte någon kan förklara för dig så du fattar, ytterst beklagligt, men det är antagligen det svenska skolsystemets fel.
Jag har absolut noll förståelse för hur man kan skänka bort en häst, som man påstår sig att älska, till en komplett okänd person utan att göra en mkt grundlig undersökning av denne. Jag förstår ändå inte hur man öht kan skänka bort en levande varelse till en okänd, jag förstår inte heller hur man kan försvara att någon utsatt ett oskyldigt djur för ett sånt här lidande genom att som ägare inte ta sitt fulla ansvar.
Det är faktiskt skit samma hur pjok m fl mår, det handlar om hur djuren mår som dumpas när ägarna inte ta hand om dem som de ska! Jag tycker det är väldigt beklagligt alla stackars djur som går ett okänt möte till mötes pga missriktad omtanke, en omtanke som oftast verkar bestå i den egna omtanken om sig själv och inte om djuret ifråga.
Visst är det bra att missförhållandena på slakeriet avslöjats och förhoppningsvis får de ett kännbart straff, det är väl det enda goda som kommit ur hela den här soppan och det är ironiskt nog pga att pjok inte gjorde en grundligare koll förrän det var försent för Ametist.
Det jag verkligen hoppas är att fler förstår att det här är något att ta på allvar och
inte skänker bort djur hur som helst! Kan man inte längre behålla en häst, hund, katt osv och de är gamla, skadade, sjuka mm så låt dem somna in istället för att tro att de kommer att hamna hos någon som kommer att spendera massor med pengar för att de ska få ett himmelrike på jorden! För Ametist är det försent, men det är inte försent för andra, avliva istället för att dumpa problemen hos okända och ni kommer att kunna sova med ett gott samvete istället.