knölar vid vulva, vet har inte en aning...

S

sinner

nån här inne som har en teori om detta; min ena ponny har som knölar eller bollar längs båda sidorna om sin slida. dom är ganska mjuka och ökar och minskar i storlek ibland, men förvinner aldrig helt..
nån som har en ide?
två veterinärer och alla hästmänniskor jag känner har kollat, och ingen har den blekaste aning..:confused:

Sv: knölar vid vulva, vet har inte en aning...

nån här inne som har en teori om detta; min ena ponny har som knölar eller bollar längs båda sidorna om sin slida. dom är ganska mjuka och ökar och minskar i storlek ibland, men förvinner aldrig helt..
nån som har en ide?
två veterinärer och alla hästmänniskor jag känner har kollat, och ingen har den blekaste aning..:confused:
Är det en skimmel? I så fall skulle jag säga skimmelsjuka = godartade tumörer som många skimlar drabbas av. De kan ställa till problem om de börjar växa på fel ställe, exempelvis i inre organ, eller blir så stora att de sitter i vägen för något. Men det finns många skimlar som lever med skimmelsjuka i många år utan problem.

Carina på Silver Arabians

Sv: knölar vid vulva, vet har inte en aning...

Min första tanke med, om det är en skimmel.
De brukar också komma ganska snabbt kring strupen.

Min häst fick sådana och det spred sig i hela kroppen, i alla organ, muskelfästen, skelett. Gick väldigt fort.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 007
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·
S
Hästvård ja, över stoets bakdel då..:o min new forest har mycket mysko bulor på varje sida om vulva, flera på varje sida, längs med om ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 135
Senast: sinner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar