Sv: Knölar på ryggen...
Inflamerade hårsäckar...?
*tänker att du kanske kan hjälpa mig lite oxå*
Min häst har nämligen fått ganska många små knölar från ungefär halva halsen och ner mot bringan. Hon har även fått några (aningens större) knölar "under" svansen/ där svansen täcker.
Har i&försig bytt hö, men tror inte att det uppkom tillsammans med det, och har bytt tillbaka nu.
Veterinären kunde inte säga exakt vad det var, men skulle svänga förbi stallet igen i början på den här veckan med en rengöringsvätska som skulle användas 3-4 gånger /vecka över knölarna...
Hon har inte ont av dom, reagerar inte när man trycker på dom. Hon har inga vid sadelläget (har i&försig stått på vintervila så hon har inte börjat arbetas svettig förrän idag).
Hon är rakad så hon står med ett väldigt tjockt innetäcke (det är ganska kallt i stallet över natten) som hon även har på sig under utetäcket på dagarna i hagen. Men å andra sidan så täcker ju inte täckena någonstans där hon har fått knölar... (förutom ner mot bringan, men det är absolut mest på halsen)
Om någon har någon idé på vad det kan vara för någonting, och gärna hur man kan behandla det, så vore det superbra!
Annars börjar jag gå efter veterinärens order så fort jag fått rengöringsmedlet
/Mi