Knölar på bogen

S

Silly

Igår upptäckte jag att min häst har som små bulor på bogen, knappt en centimeter i diameter och i grupper om kanske 10 st. De ligger ungefär där täcket tar vid så jag vet inte om det kommer därifrån. Funderade lite på om hästar kan få knölar av proteinöverskott, hon går på en foderstat med Protein/MJ-kvoten 6 ungefär men äter bara ensilage och lusern (bara grov alltså). Nån ide om va det kan vara?

//Silly

Sv: Knölar på bogen

Värmeplitor?
Om de ligger precis där täcke ligger an... Min får ibland uppe på ländryggen om det är varmt...

Är inte regnskållor mer pälslösa partier?

Ska jag göra något åt det eller är det helt ofarligt?

Knölarna på bogen är nog helt ofarliga.
Min sköthäst hade oxå så, men ridskolechefen sa att det var helt ofarligt ;) Så om det inte stör hästen elr om han/hon kliar sej där är det nog ingen fara :d

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Foder & Strö Har precis fått analysen från årets hösilage och har räknat på höstens foderstat. Det är inget roligt hösilage iår, ganska lågt i...
2
Svar
26
· Visningar
4 105
Senast: super
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag undrar lite hur ni skulle göra i mitt fall. Stallet har fått in ett hö som visade sig ha väldigt låg energihalt (knappt 2MJ/kg...
2
Svar
35
· Visningar
7 713
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar