Knölar ovanför knäna.

A

Aggepagge

För ca 2,5 lr 1.5 (kommer inte riktigt ihåg, hjälp mig reykur! ;) ) vecka sen ramlade agge antagligen i hagen, landade då på knäna och fick ganska fula sår som jag tyvärr inte upptäckte förräns dagen efter (jaja, jag vet jag är en hemsk hästmänniska :smirk: ) det var inget som behövde sys och han var inte halt.

Dock var ena knät svullet men han var inte ömmade inte. Såren är i princip läkta nu men för några dar sen fick han en knöl ovanför höger framknä, knölen sitter liksom i huden och är ganska hård men varken öm lr varm. Och nu ytterligare några dar efter detta så har han fått en knöl ovanför vänster framknä som är ungefär lika som den andra knölen. De är ca fem cm i diameter å sticker ut kanske typ 5 mm. I början gick knölen på höger framknä ner när man red, men nu märks inte längre någon större skillnad. Han har ingen feber och verkar inte stelare än vanligt (gammelgubbe :angel: )

Men vafan är detta? å varför har det i dykt upp förräns nu, det är inget han kan ha ramlat på heller eftersom de sitter ovanför knäna.

Sv: Knölar ovanför knäna.

Det är troligtvis gallor eller ärrvävnad.
Kan har varit gallor först som sedan förvandlats till fastare ärrvävnad efter bulorna han fick av omkullramlandet.

Dessa kan bli mindre så småningom.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
D
Hästvård Skit alltså - min shettis är skadad. :( Det måste vara för att det är fredag den 13:e... Jag som är så dålig på detta med skador och...
Svar
13
· Visningar
1 326
Senast: Dolores_88
·
Hästvård Okej, nu fattar jag varför Kele mot alla odds blev friskförklarad igår, det är ju för att hon måste bli frisk från en grej i typ ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat