Youmeoh

Trådstartare
Har en liten fråga till er bukare.
Sedan förra sommaren har min gubbe haft en knöl bakom ganaschen. Den är väl runt 3-4 cm rakt över och inte direkt tjock och är ganska hård. Den kommer och går lite som den vill och försvinner ibland
Han är inte almännpåverkad på nåt sätt. Han har normal kondition, inga flytningar ur näsborrarna, normalhull, inga problem att tugga och jag har hela tiden haft stenhård koll på tempen.
Knölen bara finns där! :confused:

Nån som sett liknande? Har funderat på om det skulle kunna vara en ink, men dom är väl små?? :crazy:

Sv: Knöl

Hur er knölen ut?
Ligger den innanför huden eller är det en "utväxt"?

Min pålla har en knöl på högersida på halsen precis i "böjen" mellan huvud och hals. Den kommer och går, hon har inget ont av den och är fullt frisk.
Ska ringa veterinären och fråga men känns lite dumt om det är något helt normalt:confused:

Nåns om vet vad detta kan vara?

en ink kan vara stora oxå min ponny hade det men hon hade små oxå

Vår pålle har knölar, körtlar, som är ganska stora bakom ganacherna.
Var på tävling i söndags och på vet, besiktningen kände vet. på dessa och sa vad de hette, men kommer inte ihåg det, och att det inte är något farligt, hennes häst har precis likadant. Inget hästen märker något av.
Hon sa också att grisar har likadana och att det tydligen är en delikatess att äta, grisarnas alltså. Bara en kul grej att veta.:rofl:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 115
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 896
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
4 127
Senast: iloveyou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025