Shaggy
Trådstartare
Under flera år har Novan haft ett kalt område strax nedanför ögonvrån. Jag har undrat lite över det men eftersom det varit relativt platt och mjukt så har jag ite reagerat mer än att det ser konstigt ut. För ett år sedan bad jag en veterinär titta på det eftersom det blivit större. Hon sa det är inget att oroa sig för eftersom det är mjukt troligen är det en platt ink. Jag har inte kännt på detta sedan veterinären tittade på det mer än att jag torkat bort skräpet ur ögonvrån.
Nu häromdan insåg jag att det inte var lika platt längre utan mer än bula. När jag nu klämmer på det så är det mjukt och fint på toppen men under finns det en hård knöl som känns som ben (jag jämför alltså med andra sidan).
Att någon ska titta på det är ju helt klart men frågan är ska man kontakta distriktsveterinären eller åka till klinik direkt?
Nu häromdan insåg jag att det inte var lika platt längre utan mer än bula. När jag nu klämmer på det så är det mjukt och fint på toppen men under finns det en hård knöl som känns som ben (jag jämför alltså med andra sidan).
Att någon ska titta på det är ju helt klart men frågan är ska man kontakta distriktsveterinären eller åka till klinik direkt?