knöl på juvret

S

sabim

Jag har ett arabsto på 22 år som har fått en knöl på juvret, den är platt och ca 7x3 cm. Den är hård och lite knölig, och sitter strax ovanför spenen. Hon är i övrigt i fin form och bryr sig inte om när jag känner/trycker på den. Är det någon som har erfarenhet av knölar på juver ? Hon har inte fått föl på många år, och knölen sitter på tvärs av mjölkkanlerna, så jag tror inte det är någon skendräktighet. Eftersom hon är i så fin form och knölen nyligen dök upp vill jag gärna höra om någon har erfarenhet av liknande innan jag ringer vet..

Sv: knöl på juvret

Mitt arabsto har också en knöl vid ena juvret. Hon har haft det sen förra våren. Visade veterinären den som trodde det var insekter som var och irriterade där. Det tror inte jag, för knölen har varit där hela vintern. Vet inte vad det kan vara. Jag frågade om juvertumör men det var tydligen inte alls vanligt på hästar. Min har aldrig haft föl. Hör gärna av dig om du får svar på vad det är för knöl på din arab.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 845
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag behöver lite hjälp då jag är rådvill om hur jag ska tänka här. Jag hittade en liten knöl i min tiks juver för några dagar...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka