Varför röntga ett djur som ska avlivas?Privat”klinik” min systerdotter tar hand om, riktar sig till smådjur. Men i avlivningen på 3000 ingår undersökning med röntgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför röntga ett djur som ska avlivas?Privat”klinik” min systerdotter tar hand om, riktar sig till smådjur. Men i avlivningen på 3000 ingår undersökning med röntgen
Hon röntgar om det behövs när man märker att djuret är sjukt, behöver man sedan avliva ingår det i samma betalning.Varför röntga ett djur som ska avlivas?
Då kostar inte en avliving 3000 kronor.Hon röntgar om det behövs när man märker att djuret är sjukt, behöver man sedan avliva ingår det i samma betalning.
Man behöver betala 3000. Men ingår även behandling.Då kostar inte en avliving 3000 kronor.
Varför behandla om du ska avliva?Man behöver betala 3000. Men ingår även behandling.
Just jag är inte vuxen, men de flesta andra är det.Märks att inte så många är vuxna här. I behandling ingår avlivning om det nu skulle behövas och man inte avlivar på en gång.
Jag har varit hos veterinär och de behandlade med något som har samma funktion som gips och rekommenderar om det blir värre avlivning. Så får behandlingen på köpet. Men fortfarande dyrt.
Att avliva ett litet djur som en hamster brukar hamna på runt 500-lappen om man tar med kroppen hem. Ungefär så mycket det kostat där jag jobbat och då jobbar jag på ett av de största djursjukhusen i Sverige (högre priser än mindre kliniker med andra ord).
Båda de större veterinärkedjorna erbjuder dessutom betalning via Klarna.
Börjar bli trött på detta nu. MIN SYSTERDOTTER har en egen liten privat”klinik” och har väldigt dyra priser. Dessutom har jag råd med avlivning, HUR MÅNGA GÅNGER SKA NI BEHÖVA HÖRA DET? det är ett brutet ben, min hamster lider inte, blivit ”gipsad”, allt är som det ska.Delvis knapplån
Jag googlade lite och hittade priser från 150 kr om man tar med djuret hem sen, och från 350 kr inkl allmän kremering (dvs man tar inte med djuret hem men får ingen aska). Så att räkna med 500 kr borde räcka för de allra flesta fall.
Och har man inte 500 kr att lägga ut ska man inte ha någon hamster, eller något annat djur.
Oavsett djur så att ha till avlivning är det minsta man bör ha, för ett djur kan när som helst skada sig och behöva veterinärvård. Det är okej att inte ha råd med hur mycket vetvård som helst men då måste man i alla fall ha råd att avsluta djurets lidande.
Är det någon som tvingar dig till att använda din systerdotters klinik? Bra om du har råd med det, men så verkade det inte innanBörjar bli trött på detta nu. MIN SYSTERDOTTER har en egen liten privat”klinik” och har väldigt dyra priser. Dessutom har jag råd med avlivning, HUR MÅNGA GÅNGER SKA NI BEHÖVA HÖRA DET? det är ett brutet ben, min hamster lider inte, blivit ”gipsad”, allt är som det ska.
Börjar bli trött på detta nu. MIN SYSTERDOTTER har en egen liten privat”klinik” och har väldigt dyra priser. Dessutom har jag råd med avlivning, HUR MÅNGA GÅNGER SKA NI BEHÖVA HÖRA DET? det är ett brutet ben, min hamster lider inte, blivit ”gipsad”, allt är som det ska.
Det här är andra tråden på kort tid där djurägare av någon märklig anledning tycker det är helt okej att låta hamstrar självdö i en bur under eventuellt stort lidande. Det är ingen rättighet att ha djur, inte ens gulliga små hamstrar.Min hamster är ungefär 1,5 år gammal och upptäckte en knöl på frambenet som är stor och röd. Borde vi kontackta vetrinär
Tänkte åxå på detDet här är andra tråden på kort tid där djurägare av någon märklig anledning tycker det är helt okej att låta hamstrar självdö i en bur under eventuellt stort lidande.
Det är ett brutet ben och han lider inte. (:
Röda knölar på hakan = brutet ben?Det är ett brutet ben och han lider inte. (:
Han hade en röd knöl på hakan men veterinären sa att jag skulle tvätta den och att det inte var farlig. Jag sa inte att jag tänkte låta honom självdö, jag sa att jag HELST vill att hans död sker utan lidande och att han dör av ålder i sin bur än att lida av avlivningssprutan. (:Röda knölar på hakan = brutet ben?
Du formulerade tidigt i tråden att du tänkte låta honom självdö i buren om det var tumörer för att du inte ville betala avlivningskostnader. Även om han nu klarar sig igenom den här skadan så visar du ju tydligt var du står etiskt i fråga om att ta ordentlig hand om dina djur.