Knöl på halsen!

lillis1222

Trådstartare
Tänkte om ni kund hjälpa mig:

För ngra veckor sedan kom min häst in från hagen med 3 st bölder på halsen stora som halva ägg ungefär. Alla tre var såriga. Efter ngra dagar bildades skorpor på dessa och slutligen försvann alla utom 1.

Jag pillade bort skorpan för an tid sedan och de var inte mkt var och så, dock såg det ut som en massa små stick under skorpan (om ni förstår vad jag menar) . Efter detta har knölen gått ned, men inte helt och hållet.

Har ni ngn erfarenhet av vad detta kan vara? Hur kan jag behandla det? Eller kanske man ska låta det vara?!

Han har aldrig haft feber eller varit öm eller ngt.Min första tanke var ju inseks/jordgetingstick eller dyl...

Ringt och rådfrågat djursjukhus och de tyckte bara jag skulle ta det lugnt och vänta.. så skulle detnog gå ned. Men jag är så dålig på att vänta tyvärr:(

/Hysterisk ägare

Sv: Knöl på halsen!

Pilla inte en massa utan låt hästen få chans att läka själv. Blir det sämre och hästen blir påtagligt påverkad av det så kontakta vet.
Ha is i magen men var uppmärksam blir mitt råd.

Liknande trådar

Kropp & Själ Va fasen kan detta vara. Har haft fruktansvärt ont i halsen sen förra helgen. Började lite smått och när förkylningen bröt ut ordentligt...
Svar
5
· Visningar
3 436
Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 702
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA