Knivskurna hästar i Forshaga

Sv: Knivskurna hästar i Forshaga

Fruktansvärt!
Stackars hästarna och deras ägare och jag hoppas det stämmer att det bara är lindriga skador.

usch ja. Inte nu igen. Det är lika hemskt att läsa om sådant varje gång. Nu ligger Forshaga knappt 2 mil från mig också så nu kröp det nära. Sjuka typer!!!(grrrr)

Man blir lika ledsen varje gång man läser om sådant här. Vad tjänar personerna på att skada djuren? =(
Sjuka människor!!!!

Det finns inget man blir så ledsen av att höra som det här :( Stackars djuren! hoppas dom får tag på de sjuka typer som gjort det här !!!:mad:

Nej men ush vad hemskt :(
Jag som alltid älskar Forshaga också och tänkt att där är liksom sådär idylliskt och härligt (varit där mycket på semester)

Alltså...det är ju nästan som att när 'dom' hörde om det här första gången så har det bara ökat ju, som att vilka det nu är sjukhuvuden får idén av när dom hört andra?!

Jag kan inte komma ihåg att man nånsin hörde om just den här varianten av häst misshandel förr?

:cry: hoppas hästarna klarar sig.

Ett sto i mitt stall fick blygläpparna bortskurna samma dag hon var beräknad att föla!
En synsk kvinna har besökt gården och hon sa att mannen gjort det förut och kommer göra det igen. Han förbereder det länge genom att observera och det är lika stort för honom att planera, utföra och se vad som händer sen. Det hände hos oss i slutet av april.

Det är idylliskt i Feskhaga...nåt så när. ;)
Lite skillnad när man är fjärde generationens infödd där förståss....

Hoppas verkligen de får tag på skiten som gjorde det, sen så blir man ju rädd för att eländet ska ge sig på ens egen häst...fast hon står som tur är några mil ifrån Forshaga...:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Skandalerna inom ridsporten efter avslöjanden om hästar som plågats har påverkat överdomare Marita Mattssons arbete på tävlingarna.
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varför vill (kvinnliga) experter inom ridsporten alltid ha med en häst på bild, när de ska porträtteras i tidningen? Ridsports Hege...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsförmiddagen som ett gäng hästar försvann ur sin hage i Påryd, Blekinge. Alla förutom en har kommit tillrätta samma...
Svar
0
· Visningar
244
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports krönikör Christel Behrmann tänker tillbaka på 60-talet, då hon började rida och villkoren för hästarna och sporten var helt...
2
Svar
36
· Visningar
2 437
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar