Knepiga blommor

cowgirl81

Trådstartare
Tänkte vi kunde ha en tråd om växter som man inte sett förut. Kan börja med denna här. Den växer hos mamma och ser ut som korsning mellan julros och krokus.

Nån som vet vad det kan vara. Har ni växter ni vill ha hjälp med så är det fritt fram. :)

Sv: Knepiga blommor

Jag skulle säga flocktulpan, Tulipa tarda. Har dock aldrig sett den med bara en blomma tidigare.

Sådana har jag också, jag kallar dem tulpaner...

Det är en Tulipa tarda, men jag håller med dig, sällan de bara är en, brukar spridas supersnabbt.

Hej hitta en till växt, har försökt och spana men kan ej hitta den. nån som kanske vet. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 005
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 596
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar