Knasiga korsningar

Har en Papillon/West highland white terrier/Drever/Stövare som jag tog över för ca 3 år sedan. Hade aldrig valt den blandningen själv! Och vet inte alls vad tjejen som hade tiken tänkte:banghead:
Men hon har börjat bli en trevlig hund, enda stora problemet är att hon inte kan umgås med andra hundar och är väldigt jobbig med hundmöten.
Mycket energi! Behöver tänka, svår tränad och har sina egna åsikter och en nästintill icke existerande koncentrationsförmåga!:p

Klipper ned henne då hon får 10-15 cm lång och super tjock päls annars och princip har det olidligt varmt på sommaren om hon inte rakas.

11379929_1662842073950239_2094860547_n.jpg

11270833_484829251684104_1248928448_n.jpg

Söt är hon iaf:love: även om vi hade en riktigt jobbig period nu innan våren, som tur är har saker börjat gå rätt väg och jag blir bara mer och mer kär i denna lilla tokstollen! Men nej jag skulle aldrig stödja avel på sådana här blandningar.

Jag såg precis en annons på Blocket; "Bullhuahua Valpar, en blandning av fransk bulldog och chihuahua".

Spontant så känns det inte som att de kan ha det sådär jätteroligt med andningen..

På en eftersöks kurs för några år sedan fanns det en tax drever korsning och hade utseende som en strävhårig tax på steroider, riktigt duktig rådjurs hund.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 320
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 144
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju tur att vi inte ska skaffa hund i morgon liksom... Jag som varit 100% säker på att en Corgi är vad som passar oss allra allra...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 460
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar