Knasiga korsningar

Såg precis en annons på blocket där mamman var amstaff/rottis och pappan amstaff/rottis/bc/samojed/schäfer/ tervurens/malamute/karelskbjörnhund :eek:

Hur är det ens möjligt med så många raser i en hund??

Edit:
@Mirre kanske var samma vi såg?

Senast ändrad:
Det är det absolut, man undrar ju hur blandningen jag skrev om kommer bli i psyket. Det lär ju gå runt i huvudet på dem hundarna.

Många märkliga blandningar i den här tråden.
Nästan så man önskar att alla haft bilder på hundarna :D
Har några gamla kort på min blandras - få se om jag kommer ihåg att scanna in någon dag :)

Slänger in bilder på hundarna.

Morsan har en labbe/golden/basset griffon dock en tjuvparning så inget planerat. Men en fantastiskt trevlig hund
267968_10200620126084621_665479226_n.jpg

Svärmor har en:
chihuahua/mops/brioson frisè/jack russel
10516623_10202263321974995_3532532483913023226_n.jpg

Vi har en:
Border collie/pointer
Vi skulle inte ens ha hund. Men efter att ha träffat henne och hennes psyke. Wow vilken cool hund. Dock inget jag rekommenderar. Jäklar vilket jobb det krävs. Hon har nog en grov släng av adhd och kräver hjärnaktivering utan dess like. Men jäklar vad kul hon är att jobba med, lättlärd som få.
1969281_10206101043184123_9054115215130524064_n.jpg

11796378_999503726757237_8718760201919373984_n.jpg

Har sett en annons om en shar pei/border collie/pitbull :crazy: För några år sedan var det också extremt mycket annonser om rottweiler/schäfer/border collie-blandisar

En vän till mig har en hund som har bordercollie, leonberger, golden retriver, schäfer, husky, labrador och tollare i sig.

Såg precis en annons på blocket där mamman var amstaff/rottis och pappan amstaff/rottis/bc/samojed/schäfer/ tervurens/malamute/karelskbjörnhund :eek:

Hur är det ens möjligt med så många raser i en hund??

Edit:
@Mirre kanske var samma vi såg?
Måste vara det, helt sanslös korsning verkligen

Slänger in bilder på hundarna.

Morsan har en labbe/golden/basset griffon dock en tjuvparning så inget planerat. Men en fantastiskt trevlig hund
267968_10200620126084621_665479226_n.jpg

Svärmor har en:
chihuahua/mops/brioson frisè/jack russel
10516623_10202263321974995_3532532483913023226_n.jpg

Vi har en:
Border collie/pointer
Vi skulle inte ens ha hund. Men efter att ha träffat henne och hennes psyke. Wow vilken cool hund. Dock inget jag rekommenderar. Jäklar vilket jobb det krävs. Hon har nog en grov släng av adhd och kräver hjärnaktivering utan dess like. Men jäklar vad kul hon är att jobba med, lättlärd som få.
1969281_10206101043184123_9054115215130524064_n.jpg

11796378_999503726757237_8718760201919373984_n.jpg
Så fina!

Har sett måånga galna korsningar, men minns att jag som yngre såg Chihuahua/Rottweiler på blocket, och Whippet/Boxer (såg en av dom på djurskyddets hemsida några månader senare :( )

Min blandras håller sig iallafall inom samma grupp ;) Papillon, Chinese Crested, Toy Pudel och i stort sett helt hårlös, då folk frågar vad det är för ras så brukar jag få endel "Men, han har ju inge hår?"

Hur är det ens fysiskt möjligt att para en chihuahua och rottweiler? Utgår ifrån att tiken är rottweiler och hanen chihuahua. Inte för att vara sån men är en chihuahua verkligen "stor nog" för att det ska funka även om någon står bakom och lyfter upp den?

En släkting har en schäfer+ridgeback+leonberger+pointer. Just han är den snällaste som gått på jorden, men tre av övriga sex kullsyskon är avlivade pga usel mentalitet vid 1-3 års ålder, och han själv har hemska höfter och epilepsi... "tjuvparning" på tikens första löp, av en hane som hade sina... egenheter.

Träffade en gråhund-dobermann en gång... Mycket märkligt utseende, minst sagt. Förutom att den kvar knepigt byggd var pälsen helt... Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Tänk er en skabbig utblommad maskros, i regn och hård vind. :crazy:
Den hade alltså dobermannpäls "innerst" och så gråhundens täckhår som stack ut utanför det. O_o

Den var ju... inte helt lugn till sinnet heller, men pälsen är det som verkligen fastnade i minnet.

Träffade en gråhund-dobermann en gång... Mycket märkligt utseende, minst sagt. Förutom att den kvar knepigt byggd var pälsen helt... Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Tänk er en skabbig utblommad maskros, i regn och hård vind. :crazy:
Den hade alltså dobermannpäls "innerst" och så gråhundens täckhår som stack ut utanför det. O_o

Den var ju... inte helt lugn till sinnet heller, men pälsen är det som verkligen fastnade i minnet.

Alltså... man hoppas ju att något sådant är en tjuvparning (men varför inte spruta bort isåfall) men med tanke på idiotkorsningarna på Blocket är det väl att tro för mycket om mänskligheten :meh:

Jag har nämnt det i en annantråd men jag ägde en boxer som blev tjuvparad med en setter. Valparna sprutades bort (så klart) men jag kan inte sluta undra hur en sådan hund hade blivit i psyket. Vem säljer man en sådan valp åt?

Jag stötte på en drever/stövare/rottweiler/labbe i hundgården förra veckan, inte heller stans vackraste hund :)

Första ägaren omplacerade den pga av stor jaktlust (nähä!) men sen kom den till ett jagande hem där den användes som stöthund på gris.

Jag har en schäfer, golden, rottis :D
Finaste hunden någonsin såklart ^_^.
Stor som en rottis med päls mjuk som en golden och färg som en Schäfer. Halvt hängande öron, det ena reser dock på sig då hon ser något intressant :rofl:

Min syster tävlade agility ihop med en tjej som hade en tax/amstaff-korsning. Det var verkligen en blandning av dessa 2 i utseendet, man såg verkligen att det var de 2. Hon brukade säga att hon hade en amtax :D

För kanske 15 år sen köpte morsan i ett svagt ögonblick en valp som var schäfer-labbe-border collie. Kändes mycket rimligt att en skröplig tant skulle skaffa ett sånt dynamo :banghead:

Vi hade en hund som var Labbe/bc/dobbis (antagligen), omplaceringshhund, han blev 13 år och var världens bästa hund Han såg ut som en labbe, med vitt mitt fram på bogen och lång nos. Nu har vi en dobbis/dobbisrottis korsning (trevlig hund, ser ut som en stor rottistik med lång nos, mycket vakt i henne) och en renrasig dobbis.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 320
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 144
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju tur att vi inte ska skaffa hund i morgon liksom... Jag som varit 100% säker på att en Corgi är vad som passar oss allra allra...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 460
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar