Knasiga hästdrömmar?

hier

Trådstartare
Jag brukar ofta drömma livliga och bisarra saker när jag sover :D Väldigt ofta drömmer jag om ridskolan jag växte upp på, det har säkert någon Jungiansk förklaring om barndomsminnen och liknande, för jag drömmer ofta att det är helt nya hästar i stallet (nya saker som händer i livet) eller något annat.

Men nu har det gått flera år utan dessa återkommande drömmar, förutom inatt då jag drömde om detta:
Min gamla ridlärare, en barsk dressyrtant, fanns givetvis kvar :D
Jag skulle rida i en elitgrupp som är alldeles för svår för mig. Lektionens tema var: "att rida med handskar på". Tänk er att lära elever rida med kandar men i drömmen var det ett stoort steg att lära sig rida med ridhandskar.

Hästen jag skulle rida var dock en häst från min barndom, bara det att han egentligen var skimmel men i drömmen var han fux. Men det var ju han, ibland skimmel och ibland fux ;)

Jag förklarade för min ridlärare att jag inte kan utföra övningen med byte i vartannat eftersom jag inte kan byten. Hon bad mig då att leda hästen i grimskaft och springa bredvid i galoppen och peta hästen i virveln för att få den att byta galopp O_o Och så skulle jag sen sitta upp och kicka bak benet i virveln. Då bockade hästen och jag flög av, och då sa min ridlärare:
- Du måste ju hänga dig kvar i taket när du byter!


Någon drömtolkare som kan reda ut detta? :rofl:

Vad drömmer ni för konstiga hästrelaterade drömmar?
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Jag har drömt några gånger om året i ca 10 år att jag har en häst som går i en hage tsm med en flock av hästar som äter av min.
Drömmen är alltid precis likadan. Hästarna går i en hage i en dal och deras muskler och senor syns. (Inget skinn på dom alltså).
Och jag gråter jättemycket när jag står där vid grinden och ska släppa in min häst. Men av någon anledning så måste han i den hagen och dom andra jagar honom runt,runt och sliter köttstycken från honom när jag släpper in honom.
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Jag har drömt några gånger om året i ca 10 år att jag har en häst som går i en hage tsm med en flock av hästar som äter av min.
Drömmen är alltid precis likadan. Hästarna går i en hage i en dal och deras muskler och senor syns. (Inget skinn på dom alltså).
Och jag gråter jättemycket när jag står där vid grinden och ska släppa in min häst. Men av någon anledning så måste han i den hagen och dom andra jagar honom runt,runt och sliter köttstycken från honom när jag släpper in honom.

:eek::eek:

Låt mig gissa: du är rädd att din häst ska skadas? :)
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Haha ja någonting är det väl iaf som ligger o gnager i mitt huvud :p sen så drömmer jag väldigt skumma drömmar i princip varje natt om allt o inget ^^
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Jag är amatörtolkare och min mamma jobbar med det. Men kan inte tolka utan mina böckers hjälp. :( Kan hjälpa dig när jag har dem. :D

Jag drömde att min häst var halt och jag skulle ut i krig om landet ingenstans, rädda Peter Pan. Så åkte över till grannen och köpte mig en girafflama som Hette Tina. Svart med vit lugg. Haha :D
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Jag drömde för kanske 5 år sedan att jag skulle ut och fiska häst.
Vi åkte runt i en varmluftballong och kastade metspöt. På mitt spö nappade det en svettfux, vacker islandsvalack som hette Lòki..
Det ni :)
 
Sv: Knasiga hästdrömmar?

Det händer att jag drömmer mardrömmar där mina hästar far illa. Men oftast är dom bara med o bär mig, t.ex. att jag flyr från något.

Jag drömmer väl lika mycket som alla andra, men med den skillnaden att jag sover mycket lätt varvid jag kommer ihåg i princip 2-3 olika drömmar varje natt. Har mycket mardrömmar men är tacksam att det inte är mer om hästarna! Jag vaknar hellre o är rädd för mitt liv än vaknar o är så ofantligt ledsen att jag gråter för att det "hänt hästen något".

Drömmer sällan bra drömmar om hästarna, även om det ibland händer att man rider SM eller något i den stilen :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 507
Senast: bollen__
·
Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 014
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 283
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp