Knarrar wintec väldigt?

T

Tigerlilja

Provsatt en ny wintec på ridsportbutiken idag.
Kunde inte röra mej utan att den knarrade nåt förskräckligt!

Hur blir dom när man ridit ett tag i dem? Knarra dom fortfarande?
Behöver ju lugn och ro om jag ska kunna koncentrera mej vid träning :smirk:

Min knarrar inte, har aldrig gjort. Däremot gnisslar mina stigbyglar :crazy:

Jag har en thorowgood syntetsadel av sånt material så det ser ut som läder och den för ett hiskeligt oväsen om man rider med ridstövlar, "plast mot plast".....men det kanske inte blir så om man har läderridstövlar, men sadeln i sej själv är tyst. :bow:

Öh, min Wintec SLUTADE knarra när jag bytte från stigläder i syntet till riktigt läder :confused:. Knarrade som sjutton i början!

Be att få provsitta flera av syntetsadlarna, kanske är just den lite tokigt sydd så att något ligger och gnids lite fel? Den Wintecen jag provat knarrade inget alls.

Har haft flera Thorowgood och Wintec och aldrig haft problem med knarrningar. :confused:
Kan ju vara så att de behöver lägga sig lite om dom är splitternya, och gummistövlar är nog inte att rekommendera. Läderbyxor/stövlar/stigläder kanske inte är så bra för en syntetsadel, men med dessa har iallafall jag aldrig upplevt några knarr/kvalitetsproblem hittils.

min wintec låter inte alls. mkt skön att sitta i och man får bra sits automatiskt

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 836
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka