Knäproblem - någon med erfarenhet?

nexxa

Trådstartare
Hejsan, numera Senior tänkte jag inviga det hela med en liten fråga.
Jag trillade och slog mitt högra knä rejält augusti 2010, röntgen visade inget, kortisonsprutor blev värre och man bestämde för att göra titthålsoperation och se vad som felade. Detta augusti 2011

Jag hade fått en spricka i brosket, rätt så djupt in i knäet och enda sättet att ev få en förbättring var att de borrade i skelettet kring skadan för att få en genomblödning som i sin tur bygger ny vävnad som förhoppningsvis skulle kunna väga upp som "fejk brosk" då brosk inte växer ut igen.

Knäet förblev detsamma, vi provade kortisonspruta igen med samma reaktion och sedan blev det ännu en titthålsoperation nu i augusti 2013. Där kunde man se att det läkt en del men fanns en hel del kvar = detta knäet görs det inte mer med. Så nu ett antal veckor senare med massa starka mediciner känner jag i princip ingen smärta i höger som opererats,där emot har jag så förbaskat ont i vänster!

Ska givetvis ringa och diskutera detta med kirurgen men undrar om någon fått detsamma. Jag undrar om det blivit överbelastat eller om det möjligen är skadat också? Någon med samma problematik? Man blir ju så less på detta :meh:
 
Sv: Knäproblem - någon med erfarenhet?

Inget roligt när knäna är förstörda.

Jag har lyckats vrida om knäet så illa att knäskålen gått ur led. Lyckligtvis har jag varit snabb med att få tillbaka den men eftersom det hände i 15års åldern så har det blivit allt lättare att få dom ur led :crazy:
Minisken i högra knäet har skadats så det kan komma i kläm om jag föser något tungt vid sidan av foten. Gör sju djävulskt ont och man kan inte räta ut benet förrän minisken hoppat ut igen.

Fast knäna kan värka vid väderomslag, dåliga skor m.m. Vet många som har problem med knäna
 
Senast ändrad:
Sv: Knäproblem - någon med erfarenhet?

Vad bra att ditt högerknä är bättre! Broskskador kan verkligen vara krångliga.

Det är omöjligt att gissa vad som gör ont i ditt vänstra knä nu. Kontakta ortopeden som opererade dig.

Cilla, ortoped
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp