Knäppgök

Luff

Trådstartare
Såg något mindre vackert igår.

Ett par med en mindre terrier sitter i godan ro på en turistanläggning.
10 meter bort går en man förbi med en unghund av obestämbar långbent ras. Terriern börjar bjäfsa och ägarna försöker få tyst på honom - han iggar dom rejält.
Unghunden svarar glatt och börjar dra mot den skojsiga polarn.
Ägaren blir rejält förbannad och rycker till o gapar - ok ingen fara på taket -än. men unghunden har fortfarande inte släppt kollen på terriern som gör som en terrier gör - envisas med att bjäfsa trots diverse avledningsmanövrar.
Då börjar uppvisningen på riktigt...mannen med unghunden börjar traska fram och tillbaka framför terriern (som nu försöker krypa ur skinnet).
Unghunden kollar naturligtvis på kalabaliken med terriern och dess ägare som förtvivlat försöker tysta sin slingrande, skällande ålande hund - DÅ ÅKER HAN UPP I NACKSKINNET OCH HÅLLS KVAR DÄR FRAMFÖR HUSSES ANSIKTE UTAN KONTAKT MED MARKEN.
Nu börjar folk runt omkring muttra (jag stog lite för långt bort för att kunna ingripa) och gubben släpper ner sin hund och efter ett demonstrativt ärevarv går han iväg.

Fy för tusan vad dumt folk det finns.

Hur det gick med terriern - jo under det sista momentet så hade matte fixat sig en vattenpistol och han lugnade ner sig under vapenhot (- den metoden gillade jag)

Sv: Knäppgök

ja... det finns folk till allt :crazy:

det där med vapenhot kör min mamma med också när hunden lever rövare i bilen :p

Sv: Knäppgök

Vattenspruta funkar jättebra, både på katter och hundar. Det bästa är att det inte är skadligt för djuren.

Liknande trådar

Hästhantering Min häst, som normalt är ganska tittig och smårädd för det mesta, har blivit LIVRÄDD för hundar. Detta pga att en och samma hund har...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: jis
·
H
Övr. Hund Det går sakta men säkert framåt med min omplacering Pingla 1 år. Nu kan hon lämnas ensam några timmar utan att bli nervös, möter mig...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 758
Senast: paradiset
·
M
Övr. Hund Nu behöver jag lite råd från klokt bukefolk. (Vill börja med att tillägga att vi skall börja individuella kurser med inriktning på lösa...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Aliide
·
Övr. Hund Egentligen orkar jag nog inte alls skriva, så ni får ursäkta ifall det blir svamligt och konstigt... För fyra år sedan köpte vi en...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Zanza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka