Knäpper i hennes höft...

LitenIsa

Trådstartare
Var på läkarkontroll med Saga 6 veckor idag och läkaren tyckte att det knäppte i hennnes ena höft och skrev remiss till barnortopeden. Genast så vandrar ju tankarna iväg till gipsskenor och plastbyxor. Men så illa behöver det ju inte vara. Någon som blivit skickad vidare och sedan var det inget?

De hittade ju inget på henne när hon var nyfödd. Är det vanligt att det uppkommer senare? Läkaren sa även att hon TRODDE inte det var något men för säkerhets skull... Undra om de säger så till alla för att lugna dem:confused:.

Sv: Knäpper i hennes höft...

Både min 1- och 2-åring fick gå på kontroll då det knäppte. Det var inget.
Båda fick oxå gå på kontroll pga sneda skallar, efter att de bara ville sova på ena sida. Det var heller inget.
Man blir ju nervös men jag tror de hellre kollar en gång för mycket...

Det knakar, knäpper och har sig i mina leder också utan att det är något. Är nog ingen fara men bra att de kollar ändå

Då hoppas jag att det inte är något fel på hennes höft. Och om det nu skulle vara det så är det ju iallafall bra att det uppmärksammas så tidigt.

Men jag kan inte låta bli att vara nervös ändå...

Senast ändrad:

Om det nu skulle vara så att hennes höft är instabil eller urled så är hon inte så gammal än så det bör kunna fixas med en von Rosenskena. Min son var 1 v när han fick en sådan och då sa de att upptäcks det inte förrän vid 6 mån ålder då är det gips så gäller.

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Idag har Saga varir hos ortopeden och allt gick jättebra. Han klämde och kände och sa att hon var lite ovanligt stel i ena höften men att det antagligen inte var något vi behövde oroa oss över.

Behövde ingen skena men ska tillbaks om en mån på ett extra UL bara för att kolla så allt är bra. Känns otroligt skönt *andas ut*.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka