Knäpp fråga!!!!?

R

Rigoletto

Jag har en lite konstig fråga!! När man ska hem till uppfödaren och kolla på valparna första gången, ska man ha med sej nåt då? Typ en blomma eller så?:crazy: :confused:

Sv: Knäpp fråga!!!!?

Det hade inte jag. Tror inte att det är så vanligt heller.

Ska du sova över där så kan det vara lämpligt :) Men ska du bara dit och titta på valparna så brukar man inte ha med sig någon gåva. Men om du hittar nått litet och roligt så kan du väl ta med dig nått om du vill!

Om du vet att du ska köpa en valp så hade jag kanske tagit med en filt eller leksak som valpen sen kan få med sin hem till dig, som då har lukt från mamma och syskon. Vissa uppfödare skickar ju med sådant ändå men om inte... Fast detta kanske man gör snarare andra gången man tittar om man planerar ett till besök. Och kanske inte om valparna fortfarande är så små så dom kissar ner hela filten. En sån filt vill jag helst inte ha hem igen...:D

Marre.N skrev:
Om du vet att du ska köpa en valp så hade jag kanske tagit med en filt eller leksak som valpen sen kan få med sin hem till dig, som då har lukt från mamma och syskon. Vissa uppfödare skickar ju med sådant ändå men om inte... Fast detta kanske man gör snarare andra gången man tittar om man planerar ett till besök. Och kanske inte om valparna fortfarande är så små så dom kissar ner hela filten. En sån filt vill jag helst inte ha hem igen...:D

Mmm.. en bra idé. Vi hade en filt till vår snutta. Hon kom hem på alla hjärtans dag! :love:

Ingen av mina valpköpare har haft en blomma med sig till mig. Jag tror jag skulle bli väldigt förvånad om någon hade det. Inte för att jag skulle ta illa upp men ändå.

Du är ju inte där för en artighetsvisit. Du kommer ju dit för att eventuellt köpa något som uppfödaren har till salu.

Om du köper en valp och sen efter en tid åker för att hälsa på uppfödaren och visa valpen då kan du ha med dig en blomma. Då känns det mera rätt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 340
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Red_Chili
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama