Knallpåk vs startpistol

dpmatte

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av knallpåk vid hundträning? Låter den ungefär som en startpistol? Det är tänkt att den ska användas vid viltspår och platsliggning t ex.

För att ha startpistol behövs tillstånd eller licens, vilket beror på om det är 6 mm eller 9 mm, som är rätt så dyrt. Dessutom är knallpåk mycket billigare än startpistol i inköp.

Sv: Knallpåk vs startpistol

Jag har inte testat eftersom vi har vapen, men annars är ett tips att apportkastare också smäller - om man nu tränar apportering kan man ju slå 2 flugor i en smäll.

Jag har inte testat eftersom vi har vapen, men annars är ett tips att apportkastare också smäller - om man nu tränar apportering kan man ju slå 2 flugor i en smäll.

Apportkastare kör jag med för skotträning, riktigt bra!

Samma med apportkastaren. Men den är bara att bryta med en enkel spärr och ladda om. Inga problem för platsliggning med andra ord.

Tack för svaren. Vi får se vad det blir, men troligtvis en knallpåk. Tror inte det finns någon på hundcentret som håller på med jaktträning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 185
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 447
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka