L
Linnea_a
Jag är ute efter att köpa ny häst, och har hittat hästen med stor H. Dock har det nu visat sig att den i höstas (september) hade knäledsinflammation i både bak och kotledsinflammation i båda fram. Kotledsinflammationen kom då pga bakknäna, men man kom aldrig fram till någon orsak för knäledsinflammationen. Hästen var då 7 år, hade en 1 gradig hälta bak och kortade framsteget något. Han fick kortison i alla leder, var hemma tre veckor med promenader och kom sedan tillbaka och var helt bra, hade ett stort tryck i baksteget som inte syntes första gången. Veterinären tror inte att jag borde behöva bekymra mig om detta, men jag tvekar såklart. Hästen är de senaste två månaderna riden ordentligt av duktig ryttare, och under höst/vinter av ägaren som vad jag fattat det som inte varit jätteduktig och också tyckt att hästen varit lite "mycket" och ibland blivit rädd.
Hur stor är chansen att sånt här kommer tillbaka, och vad kan det bero på? Borde det ha kommit tillbaka nu efter två månaders ordentlig träning, eller kan det lika gärna komma om ett halvår??
Tacksam för tips och råd...
Hur stor är chansen att sånt här kommer tillbaka, och vad kan det bero på? Borde det ha kommit tillbaka nu efter två månaders ordentlig träning, eller kan det lika gärna komma om ett halvår??
Tacksam för tips och råd...