Knakande leder

S

Svanhild

Kanske ganska dumma frågor...:o

1. Vad är det som knakar i lederna?
2. Varför knakar vissa hästar o vissa inte?

Sv: Knakande leder

kan inte så mkt om det men det ska vara något med ledvätskan, i leden då :)
vet ej om det är för lite då, låter ju rimligt... vet dock att man kan ge gurkmeja, vissa menar att det har försvunnit ganska fort efter de börjat ge det. har sj en häst med klickningar ena kotan. så jag har köpt gurkmeja och ksa börja använda det nu imorrn=) du får skicka PM till mig å påminna mig så ska jag säga om det gett resultat!

mvh jonas

Ja, vad jag har hört är det ofta så att hästar som står still knäpper det mer i lederna o så när de kommer mer i träning o får mer "smörjning" i lederna så knäpper det mindre...

Gurkmeja! Låter spännande... vad tusan gör den för lederna tro?

jag ska gå å läsa på förpackningen, har den här i köket:)

vänta!

ne de står inte så mkt vad den just gör utan mer om vilka ämnen som är i och vad de motverkar. men jag har hört mkt positivt om den så jag ger de ett försök.. har väl inte så mkt att förlora=)

Liknande trådar

Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
572
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka