Klubbtävling utan medlemsskap?

jo7

Trådstartare
Kanske dum fråga..jag vet inte.. :smirk:
Har aldrig funderat på det tidigare men får man rida klubbtävlingar utan att vara medlem i klubben som anordnar dem? Eller är det upp till varje klubb att avgöra? Finns det ens några gemensamma bestämmelser rörande klubbtävlingar?

Sv: Klubbtävling utan medlemsskap?

Det bestämmer klubben, men oftast måste du vara medlem.

Sv: Klubbtävling utan medlemsskap?

På klubbtävling måste du vara medlen i klubben för att få vara med (det står klart i TR).

Om Det istället är en tävlingsträning, dvs inte en tävling utan träning under tävlingslika former, så kan klubben tillåta att man är med utan att vara medlem. Inga priser får delas ut och huvudsyftet får inte vara konkurrensbedömning (dvs man ska inte jämföras med varandra). Jämförs man med varandra och det delas ut priser så är det en tävling och då måste man vara medlem.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 156
Senast: Googlarn
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 590
Senast: Capybara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar