Klubbjackor

Sv: Klubbjackor

Jag ska köpa en klubbjacka om nån vecka när licensen kommer (får rabatt då ;))
Har ingen aning om hur de ser ut faktiskt :p

Vi har mörkblå Horseware-jackor med klubbens namn i vit/silverbrodyr på ryggen.
Jag är jättenöjd me min, har i princip levt i den sen jag fick den :D

Vi har svarta jacson (lumberjackorna). med vitt tryck på ryggen.

Dom är snygga men inte hållbara, håller vatten väääldigt dåligt.

Dragkedjorna går sönder, samt sömmarna.. :mad:

ajdå. stora ridklubben här i stan har sånna och våran klubb tänkte också ta dem.

_Peplis_ skrev:
ajdå. stora ridklubben här i stan har sånna och våran klubb tänkte också ta dem.

Vad hände med de klubbjackorna som skulle beställas från Sharpmans??? En tjej i förra styrelsen tog ju upp beställningar på klubbjackorna, jag lämnade in en lapp om storlek och modell av jackan för över 1 år sedan. Men har sedan inte hört ett ord om några klubbjackor :smirk:

/Lizzie

jag har en sån, Jacson klubbjacka. Min håller tätt bra men jag har fått lämna in den till affärenen en gång för att få dragkedjan bytt (givetvis gratis).
Trivs super i min, den är skön och alldeles lagom varm för höst, vår och ja nu även för maj trots att den är fleecefodrad (fast maj har ju varit kallt).
dock tkr jag den är lite för varm att tävla i ibland, men har den endast till jag köpt kavaj.

jag trivs i den, men det är skiftande kvalitet på dom och man kan ha otur att få en dålig.

Våran klubb har jackor av märket Norman Welsh...
Mkt bra kvalité och desutom är dom supresköna!!! Tål vind skitbra och vatten ett tag. Ej så dyra heller. Fleecefodrade med 3 stora fickor!

Våran klubb har Kingston jackan från Börjes, Den Marinblåa höstjackan. Jag har ingen sån men dom verkar helt ok.

Vi har inga klubbjackor ännu, men våra är också på G.
Vi ska köpa ifrån Stadium eftersom vi har ett presentkort där på 10 000:-

vi har gråa JW. ja, rätt bra. en tendens att åka upp så linningen hamnar i midjan bara. :crazy:

Vi har marinblå Musto snug jackor med gul text. De är bra! Lite varma nu när sommaren kommer bara.

*knapplån*

Ni som har JW, Musto och Horseware, vad fick ni betala för dem? Eller gav eran ridklubb er dem?

Vi har JW med tryck både bak och fram.
Jag fick min jacka.

vi betalade 700 för våra Horseware har jag för mig. men det är de värda!

Vi har Börjes 3 i 1-jacka (förra modellen tror jag), är bra.

Vet många som har Börjes Kingstonjacka (korta modellen, med fleecefoder). Kopian på JW-jackan alltså. Har själv en sån (utan tryck då) o den är superbra! Billig men väldigt bra o skön.

Jacson Gladstone, gillar den, har en själv. Lite stor i storleken tycker jag. Och sedan har vi haft lite olika tjockare vinterjackor, men numera så får man åka till närmaste ridshopn ( I kungsängens centrum) och välja så skickar dom den på tryck.

Vi har mörkblåa Källquist jackor (tunna regnjackor) med klubbnamnet broderat på ryggen och namnet broderat fram (texten är gul).

Jag är jättenöjd med min, den är vattentät, man blir inte svettig i den och det finns en huva i kragen (kom jag på igår när det ösregnade) :idea:

Den är perfekt för ändanmålet, att ha i stallet och på träningar och tävlingar :D

Liknande trådar

Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
173
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Islaend
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka