Klubbcaféteria

cactuspower

Trådstartare
Ni som rider på ridklubbar där det finns caféteria hur han ni löst det?
När har ni öppet, vem eller vilka är det som jobbar där, vad får de för ersättning?

Vad serveras i eran caféteria? Lite nyfiken bara. :)

Sv: Klubbcaféteria

klubb 1: ingen cafeteria, bara en godismaskin, och cafeteriaservering vid tävlingar (godis, varma/kalla mackor, kaffe, läsk)
klubb 2: cafeteria som är öppen vid tävlingar och större träningar, är nån ur US där så kan man köpa godis och sånt. (godis, varma/kalla mackor, kaffe, läsk)
klubb 3: cafetera som är öppen när någon med nyckel sitter där, vilket det gör nästan hela tiden.. här kan man köpa mat och låna micro till lunchlådan.. mycket bra.. (godis, varma/kalla mackor, kaffe, läsk, mat, panpizza m.m storluncher serveras påt ävlingsdagar, dvs nylagad husmanskost)

Senast ändrad av en moderator:

cactuspower skrev:
Ni som rider på ridklubbar där det finns caféteria hur han ni löst det?
När har ni öppet, vem eller vilka är det som jobbar där, vad får de för ersättning?

Vad serveras i eran caféteria? Lite nyfiken bara. :)

Större klubb, nästan alltid öppen kaffeteria. Ansvariga för att sköta den är några i grupperna som rider. Alla måste hjälpa till och ta ett pass då och då.
Detta ingår för att få rida så att säga så ingen ersättning, man har ju servicen att köpa fika där istället!

Finns allt från godis och olika dricka till bullar mackor och micromat.

Sen tror jag dom har några ansvariga som tar fler pass än de andra och hur dom har med ersättning vet jag inte.

Min ridklubbs cafeteria har ingen anställd, utan det finns bara kaffe (automat) (och saft) som man får ta sej själv.
Det finns en burk man lägger pengar i för kaffet (burken är låst), men det är ju ingen kontroll över om folk verkligen betalar eller inte..., det är väl samvetet som får styra antar jag...
Det är bara på tävlingar eller liknande (typ luciashow eller liknande) som cafeterian har "personal" och då finns det så klart fler saker att välja på. De som står där och säljer står då där ideelt.

Alla klubbens medlemmar får varsin kväll att sköta cafeterian. Det fungerar väl inte hélt perfekt, ibland är det stängt eftersom folk inte sköter sig. Det är mening att man ska byta tid med varanndra om den tilldelade dagen inte passar. Det är en mellanstor ridklubb.

yes cafeteria finns...
Att hålla den öppet står ponnyföräldrarna för...varje elev blir tilldelad ett par ggr per termin. Kan man inte får man försöka byta med någon annan på listan.
Ingen ersättning...detta håller istället ridpriserna nere..
Det brukar vara öppet mellan 17-20 ung...varierar lite..
Vad som finns att köpa varierar också...godis,läsk, kaffe, fika av olika sorter, ofta olika snabbmat, frukt, mackor, yoghurt, juice, olika matportioner (hemlagat). men som sagt...det varierar allt finns inte samtidigt..nu är jag inte så insatt heller, var längesen jag var där.
Nu vet jag att det funkar jättebra och väl behövda pengar till ridklubben!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 493
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka