Klubb/Tränare

corvette

Trådstartare
Hej! Jag har skaffat islandshästar efter att ha ridet halvblod i 15år.
Det är ju lite anerlunda och jag vet inte riktigt hur jag ska skilja gångarterna åt. Jag tycker ibland att det känns som att hästen gör allt på en gång dvs galopperar på ett ben passar på ett annat och töltar på dom sista. Jag vill därför lära mig rida dessa underbara individer och söker därför en tränare och klubb någonstans i närheten av där jag bor.
Jag bor ca 1,5 mil från Ystad dvs i Kåseberga som ligger i Skåne.

Jag har spanat in islandshästförbundets sidor om tränare och klubbar men inte hittat något i min närhet.

Finns det någon som känner till något? Jag vill ju gärna träffa likasinnade med samma intresse att dela erfarenheter med.

Mvh

Liknande trådar

Islandshäst Jag har flera gånger stött på tränare där galopp inte tycks existera i deras träning, eller bara om man tränat många gånger. För mig...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: Lo_
·
Islandshäst Kort historik: "Ridskoleunge" på ponny/halvblod upp till 16-17 års ålder, blev då medryttare på en islandshäst 1 år. Därefter medryttare...
Svar
15
· Visningar
2 424
Senast: sjoberga
·
Hundträning Ja, hur gör man egentligen, om man vill börja träna på någon klubb och kanske hitta något träningssällskap? Jag har aldrig tränat på...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: movi
·
N
Islandshäst Hej! Jag är 16, snart 17 år och har ridit i 6-7 år (både privat och på ridskola) men då har jag bara ridit på "vanliga" hästar för två...
Svar
14
· Visningar
2 428
Senast: Islanninhevonen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka