Klubb i Värmland?

B

Blondie_

varför finns det ingen distansritt klubb i värmland. många ungdomar är intresserade och vill gärna testa distans. finns det ingen eldsjäl där ute som vill/kan starta klubb? :smirk:

Sv: Klubb i Värmland?

varför finns det ingen distansritt klubb i värmland. många ungdomar är intresserade och vill gärna testa distans. finns det ingen eldsjäl där ute som vill/kan starta klubb? :smirk:

Hej!
Filipstadsbygdens Ridsällskap finns. Det är inte en ren distansklubb, men det finns många där som rider distans och har kunskap att dela med sig av.
Distans i Värmland är en hemsida som är värt ett besök!
Det kommer att vara en träningsritt i Storfors på lördag som kanske vore något att vara med på?
Camilla

Filipstadsbygdens Ridsällskap har flera aktiva distansryttare.
Gå in på deras hemsida vettja: http://svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=67059

De har tex. en träningsritt på lördag 24/3 där man kan välja om man vill rida 11,2 km eller 22,4 km.

1/4 anordnas en prova-på i Karlskoga.

21/4 är det Hearitten i Kristinehamn.

Så visst finns det både distansklubb och distansaktiviteter i Värmland :)

Synd att jag inte kunde vara med ,hade vart kul,men har en kurs i hjärt-lungräddning på lördag.
förresten har jag kommit igång med grönt kort kurs,
Tänkte ev försöka mig på träningritt 6 april i kristinehamn om det går enl planerna. är ju 20 mil dit för mig.

Synd att jag inte kunde vara med ,hade vart kul,men har en kurs i hjärt-lungräddning på lördag.
förresten har jag kommit igång med grönt kort kurs,
Tänkte ev försöka mig på träningritt 6 april i kristinehamn om det går enl planerna. är ju 20 mil dit för mig.

Tråkigt att det inte passar dig på lördag, men så är det ibland att aktiviteter krockar!;)
Kul om du kan komma till Kristinehamn den 6/4, då träffas vi där!
/Camilla

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Fordon Vad har ni för bilar? Vi behöver köpa en till bil i familjen och är ute efter en prisvärd, bränslesnål bil som är pålitlig och alltid...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 900
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 666
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18