Klövjeväskor till hund

Cezzan

Trådstartare
Funderar på att införskaffa klövjeväskor till min hund. Är som helt novis när det gäller sådant, så tänkte höra om det fanns någon som brukar använda sig av det med sin hund?
Tips och trix? Viktigt att tänka på? (Förutom det självklara med långsam och succesiv invänjning)

Tror att det skulle passa min tik ypperligt då hon blir väldigt stolt och glad över att ha en egen uppgift.
Vad är viktigt att tänka på när det gäller hur väskorna ska sitta?

tacksam för svar!

Sv: Klövjeväskor till hund

Jag har klövjeväska till en av mina borders. Hon brukade (har inte använt den på länge) bära en kryddburk i varje:D

Jag tyckte att det var bra, många säger att det är jättebra träning för rygmusklerna. Och om inte tyckte hon det iallafall var skoj.

Det är viktigt att tyget över ryggen är brett så att det fördelar trycket ordentligt samt att väskorna inte sitter för löst och glider omkring.

Lycka till!:)

//Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 862
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 506
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 244
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka