klorgroda (långt)

Har just kollat på blocket. Det finns en hel del akvarier mindre än 75 liter för upp till 500:-, några tom runt 300:-.
Hur mycket har du råd att spendera på ett 40 liters?

/KT

jag trodde inte det var sant! :rofl:

mina föräldrar trodde att vi skulle ha tre akvarier igång de sade till mig igår kväll att *vi kan ju inte ha tre kar igång det tar för mycket ström* jag förklarade förklarade och förklarade så till sist gick de med på det och det bästa av allt jag behöver inte spendera en krona på akvariet och det går på 478kr mina föräldrar betalar rubbet! :love: :love: :love: :love:

jag :bow: och tackar mina underabar föräldrar :love:

PS:
(ett 40liters blir det)

Det borde räcka, men hur stort är det stora akvariet och vad ger du dem att äta, om de inte får mat där? Jag hade klogrodor ihop med fiskar i ett 375 liters och gav dem frusen artemia och frusna röda mygglarver (tinade innan fodring) och det fick de minsann i sig utan problem.

/TIGERHEART

det stora är på 54 liter och anledningen till att de inte fick mat där var att så fort du satte ned en kub mygglarver så åt de andra fiskarna upp den så det vart typ 1-4 mygglarver till grodorna så det räckte ju inte

PS: kuben var fryst när jag satte ned den i akvariet

varför ger du dem inte bara lite mer då, så att grodorna också får? Om du ska mata 2 ensamma grodor i ett 40-liters akvarium lär du få stora problem med att hålla nitriten borta.Grodor tillsammans med fiskar fungerar bättre för då äter fiskarna upp matresterna.

/TIGERHEART

men jag har denm ihop med en vändmal och 6st guppihannar så de är inte ensama

nu har ena groda dött låg på rygg på bottnen igår :cry: men den var säkert gammal ahde flyttit på ytan ett par dar...

Tyvärr är jag inte ett dugg förvånad så som du sköter dina djur. Om du tagit till dig råden du hela tiden fått här så hade det kanske gått bättre.

Köp nu inget nytt djur innan du vet hur du ska sköta det!!!!

NEJ då ingen fara :p tänker inte köpa något mera djur på affären i tierp iallafall! (får inga råd där)

Skyll inte på affären! Det är bra om en djuraffär kan råda och hjälpa kunderna, men det är DU som måste veta hur du ska sköta djuret INNAN du kommer till affären. Det är ditt ansvar, inte affärens.

det där är inte riktigt sant jag såg på internet att en vändkölmal (typ) int åt alger men han påstod att de gjorde det jag blev lurad på 100spänn!

SUCK! Ge dig nu! Det är DU som köper djuret, det är DU som är ansvarig. Trist om du fått ett dåligt råd, men du följer ju inte andra, bra råd, vad var chansen att du skulle lyssna på honom?

Nu skriver jag det IGEN : Se till att få balans i ditt akvarium. Börja om från början. Tänk igenom växter, fiskar, bottenmaterial, pump osv. Hela miljön. Man kan inte bara slänga ner lite på måfå och tro att det funkar.

Jag har en bekant som inte lagt en minut på rengöring av sitt akvarium på alla år jag kännt honom. Det bara står där i hörnet och sköter sig själv. Han matar fiskarna och rensar ut när det blir för många fiskar, det är allt. Det är så ett akvarium ska fungera. Balans.

Vilket då? Att ett akvarium ska kunna sköta sig själv? Varför skulle jag ljuga om det? Det är liksom vitsen med det hela. Det är då fiskarnma trivs och fungerar. Du har inte förstått det eller?

det där är inte riktigt sant jag såg på internet att en vändkölmal (typ) int åt alger men han påstod att de gjorde det jag blev lurad på 100spänn!

Och om du hade läst på innan hade du inte blivit lurad :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 239
Senast: Mabuse
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur