klorgroda (långt)

R

rattalskare

hej på er nu är det så att mina klorgrodor inte verkar trivas i ett 12literakvarium (de går ihop med yngel) de kan tyvär inte vara i det större akvariet pga att det dör där för att de inte får någon mat i sig så det var enda anledningen att flytta dem eller låta dem tyna bort.

så nu undrar jag om man kan göra om det lilla akvariet till något med en aning land så de kan ta sig upp och hoppa lite osvidare kan man ha ett terarium till klorgrodor elle måste de bo i vatten helt och hållet?

för i så fall akn jag ha en liten landel och mycket vatten åt dem låter det bra?

(ingen av mina föräldrar går med på att köpa ett större akvarium runt 40 liter) :cry:

klogroderna lever i vatten... vill de ha syre så ligger de o flyter på ytan... min seglade runder på lösa blad.. de ska inte ha land!

Du skulle ju proppa i kampfiskar också i det akvariet. Förstår du nu att de som sa att det var för litet hade rätt?

ja men säg det till min mamma och pappa också jag har lovat att jag ska betala ett 40liter själv men tror du jag får nähä då det får jag inte. så vad ska jag göra trotsa min mor och far?

bra ide men det är just det jag inte får=( citat *vi är inte så rika så vi kan kasta ut pengarna bara på djur tänk på semestern* så säger de ska till valbo idag måste komma på något så jag kommer in i zooaffären!

tips? jag har hund råttor marsvin som jag kan *handla* något åt

jo jag får 500/månaden men jag måste ju köpa mat åt min djur så det blir typ 200 att leva för men jag kan ju suga på ramarna som man brukar säga men jag tror inte jga får

då tycker jag inte att du ska ha djur överhuvudtaget.
är man inte myndig eller självförsörjande är det föräldrarna som har ansvaret.

MEN HALLÅ jag ska ju köpa ett större akvarium idag vad rekomenderar ni för storlek mellan 20-40liter? kom inte och säg att det är för litet det med för då gör jag mos av griodorna

men snälla kan ingen svara räcker det med ett 30-40liters akvarium åt två klorgrodor?

Lika trevlig som alltid. :mad:

Kl 10:09 idag skrev du att du INTE kunde köpa större akvarium. Skulle vi liksom känna på oss att du plötsligt skulle köpa ett eller? :mad:

då gör jag mos av griodorna
Fin inställning du har till dina husdjur! Pucko! :mad:

men gud förlåt sorry jag menade inte så så det är väl dags att förklara JAG TÄNKER TROTSA MINA FÖRÄLDRAR OCH KÖPA ETT AKVARIUM FÖR ALL KRITIK JAG FÅTT ÄR VÄL LITE VÄL DUMT OM JAG INTE ÄNDRAR INSTÄLLNING SÅ JAG HAR ÄNDRAT MIG OKEJ?

men jag tror inte det kommer funka att köpa ett större har nu annonserat överallt om något billigt akvarium så jag hoppas att ni blir nöjda

Jag kan inget om akvariedjur men rent generellt så är jag fast vid principen att är du inte förberedd för allt som kan hända med djur (eller dina att föräldrarna är förberedda i ditt fall), så ska man inte skaffa djur från första början, precis som de andra har sagt. :mad:

Hej rattis! Om du bor nära mig så kan jag sälja dig ett akvarium på ca 50 l för 100:-. Det har snygga stålfärgade kanter. PMa om du e intresserad. Jag bor i Sjöbo, Skåne.

Emmaus loppisen i Malmö hade ett akvarium inne igår för 175:- det var någonting mellan 50 och 75 l.

Tips: kolla upp om det finns en AKVARIEFÖRENING nära där du bor. Kontakta dom, medlemmar i dessa föreningar brukar ha en hel hoper gamla akvarier av diverse slag som dom inte använder.

/KT

Har man inte råd med akvarium har man inte råd med veterinär. Har man inte råd med veterinär har man inte råd med djur. Och har man inte råd med djur ska man inte ha djur över huvud taget. Svårare än så är det inte.

Det låter på dig som om du inte bryr dig om dina djur - hade du brytt dig så hade du trotsat dina föräldrar. Köper man ett djur köper man ansvar för att djuret får ett bra liv, det får de inte om de inte får tillräckligt med utrymme. Vad är viktigast - djurens välmående eller pengar? Djurens välmående eller dina föräldrars vilja om vad du ska göra med dina egna pengar?

Ärligt talat - hade mina föräldrar förbjudit mig att köpa större bur/akvarium åt mina djur skulle jag bli skogstokig. Djuren kommer ALLTID i första hand - även före semestern.

ja jag trotsade dem men när jag kom fram till kassan så hade jag inte råd försöker nu få tag i ett begagnat akvarium runt 40liter men det är svårt

Har man inte råd med akvarium har man inte råd med veterinär.

Just när det gäller fiskar brukar det inte vara så aktuellt med veterinärbesök :). Oftast behandlar man diverse själv med hjälp av preparat fr djuraffären.

Det fins inte så många veterinärer som har specialicerat sig på fiskar.

/KT

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 239
Senast: Mabuse
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama