Sv: Kloning

Jag anser att en sådan pärla som CC är en "slutprodukt".
Om han var krånglig och stökig som hingst så finns ju anledning att tro att han även förärver en gnutta av det.
Man måste ju kunna hantera/köra/rida dem med!? Annars kan de ju inte visa vad de går för även om de har aldrig så bra gener.

Men å andra sidan (på tal om stökiga hingstar) har ju Wall Street Banker varit flitigt använd över snart hela Europa, trots sitt originella temperament.
Såg att han är i Norge nu. Hoppas han har det bra i alla fall.
mvh

*kL*
Att en hingst blir kastrerad betyder ju inte att den var "galen" finns ju ganska många orsaker o den vanligaset orsaken är väl att hingsten inte fokuserar på sin uppgift utan springer o bromsar o tittar "på brudar".
En annan sak är ju kulorna som stör vissa individer o ger aktionsproblem.

Sällan jag hört om hingstar som blivit kastrerade för att de är för besvärliga att hantera...

Ska man klona, vilket jag inte tycker man ska, skulle jag vara mer intresserad av en klon efter en kanon valack som blivit "tvångs" kastrerad av en fysiskt orsak som klapphingst eller liknande orsak, än en klon av en befintlig hingst som Spotlite.

*kL*
Att en hingst blir kastrerad betyder ju inte att den var "galen" finns ju ganska många orsaker o den vanligaset orsaken är väl att hingsten inte fokuserar på sin uppgift utan springer o bromsar o tittar "på brudar".
Hehe, som många karlar IRL så här i vårtider i största allmänhet mao! :D
I övrigt är jag stort sett enig!
mvh

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025