R

red_devil

Arbete i Skolan och jag ska skriva om kloning... :confused:
japp, men iaf, tänkte sriva om d inom hästvärlden..
jag vet INGENTING, men har hört att det finns nån enstaka klonad häst? eller är jag ute o cycklar? :angel:
Nån som läst mkt om d o vet vart man kan hitta fakta m.m??:crazy:

tack tack ;)

Sv: Kloning!

Artikel finns bl.a i Ridsport något sent nummer 2005. Har för mig att det är Quidam de Revel som är klonad.

Ja det är han. Även en distanshäst (arab?) är klonad av samma företag. Var en tråd om det inne på Avel när det var nytt, fanns även länkar där. Testa att söka på tex klonad, har för mig titeln var "Quidam de Revel klonad" eller något liknande.

/Ida

Finns en bra artikel i häst magazinet om valacker som har blivit klonade. Tex. Hugo Simons E.T.

Jag antar att du syftar på kloning i ett reproduktivt syfte, s.k. terapeutisk kloning. Men det finns många olika "slags" kloningar. Att tänka på:idea:

Här är en mycket bra sida som tar upp det mesta, inget om hästar dock men det är ju samma teknik som används;)
http://www.genteknik.nu/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 416
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 770
Senast: Sezziyanen
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 038
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?