kloklippning på svarta klor

Sv: kloklippning på svarta klor

Millers klotång från VPG finland är skitbra :bow:
Den klipper man små, små "skivor" med så att man sakta närmar sig pulpan. Fråga i djuraffären!

*kl*
På hundar med svarta klor, klipper man tills det ser ut som om man bitit av udden av en laktitsbåt. :angel:
Någon som förstår vad jag menar. :D
Är jätte enkelt att se ibra ljus, svartare runt om och blir annan svart i mitten av klon när det är dax att sluta klippa.

Anvander ocksa ficklampa lysandes underifran (sambon brukar halla ficklampan), da ser man pulpan bra.

glöm inte fråga vilken storlek du bör ha på tången med, då det kan ha stor betydelse och större skaderisk,trodde gjorde så mkt men det gör det.

ok, jag har en liknande de stora modellerna fast med grönt skaft. kanske inte går med den du har till bauta klor?

kl
Gör som jag,köp en slipmaskin och slipa ner klorna,ingen risk för blodbad!
Har en liten behändig elektrisk sak köpt på ÖB!

har faktiskt en sån och använde den när han var liten. nu är den i min salong till människo naglar men använder den aldrig...kanske ska ta hem den igen!
min uppfödare använde en sån och tyckte det var bra.
men man måste väl kunna fila för långt med en sån också?

min är av samma märke och modell, men kanske en annan storlek.. det vet jag faktiskt inte..Enda hag vet är att min är för stora raser och det är inga som helst problem att klippa malinoisklor med den:)

Jag lägger ut en bild på min slipmaskin som jag har till vovvens klor!
Köpt på ÖB!
19420438.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
4 038
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 328
Hundhälsa Hur gör ni när ni klipper klorna och vad har ni för kriterier? Ligger, sitter eller står hunden? Är den på golvet, i soffan, på bord...
2
Svar
39
· Visningar
2 244
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 375
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka