Klokapsel trasig..

Grängesberg

Trådstartare
Jahapp..

Då är oturen framme hos min Lucifer.

Märkte när vi skulle gå in efter en stunds busande på tomten att han haltade till lite på ett bakben. När jag kollade så ser jag att en av klorna är helt böjd åt ena hållet, den sitter fast på vänster sida men har släppt på höger. Det blödde bara ytterst lite, så det verkar som om att pulpan inte är allt för skadad.

Ringde vår närmaste veterinär för råd, och naturligtvis så var han på semester. Dock så sa han att det inte var någon fara med att vänta tills i morgon med det.

Lucifer verkar inte ha ont, han haltar inte alls nu utan bandage. Men när jag satte bandage så haltar han, eller inte direkt haltar men rör sig sämre, mest pga av att bandaget irriterar honom tror jag.

Han är var inte öm när jag tvättade av klon med vatten och satte på steptocillin salva(som vi fick ett par sprutor av vet förra gången han hade sönder en klo)

Har nu detta lindat över natten, mest för att han inte ska fastna med klon i något tills vi åkt in till någon vet och rensat upp klon.

Minns inte vad vi betalade förra gången för detta, vet någon vad det brukar gå på?

Sv: Klokapsel trasig..

Efter att ha vart i kontakt med djursjukhuset nu på fm så kan jag berätta att det kostar 1375 kr att ta bort en klo.. "Paketpris" på vårt djursjukhus.

Kanske någon annan vill veta det någon gång.

Måste man ta bort den då? Samma sak hände med en klo på min hund, den satt alltså fast till hälften, hon blödde så hon fick på ett bandage och sen växte den ju ut och ramlade av. Det gick bra så. Pratade med vet och frågade när han var här och tittade på nån häst och han tyckte inte heller att den behövde opereras bort.

min hund "bröt" av sporren .. men vet. velade mellan att låta den vara eller rycka .. hon valde att låta det vara och det har ju läkt ihop fint så ... kändes dock lite jobbigt att betala 500 för att vet. skulle kolla på henne i 30 sek. men men ..

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skar sig på något igår vid stallet. Ett fint snitt rakt över stora trampdynan på vänster bakben. Snittet var så ytligt att det...
Svar
10
· Visningar
4 828
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Hundhälsa Min jack russel gjorde illa sig på vår promenad i eftermiddags, jag vet inte vad som hände utan såg bara att en tass plötsligt var full...
Svar
10
· Visningar
16 555
Senast: Hoppelhase
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 384
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30