Klösmöbel!

Sasse

Trådstartare
Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration.

Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15 år har han aldrig använt klösträd som "normala katter", utan han håller sig på golvet och klöser därifrån. Aldrig att han skulle hoppa upp i det, oavsett hur stabilt det är.

Jag har gått från klösträd på takhöjd med massor av hyllor till mindre och mindre genom åren. Nu har vi en, förvisso rätt hög, tunna med liggplats uppepå och tre grottor. Det är stabilt och bra, och jag funderade ett tag på att köpa en till - men han använder det inte i övrigt, mer än vad han når från golvet. Översta halvan på det är fortfarande som nytt, och det går inte att vända på mig veterligen.

Så jag har gått i tankarna att köpa något ännu mindre, men det måste fortfarande vara rätt stabilt med liten risk att det flyttar sig när han klöser på det, för sådant tycker han är läskigt.

Jag kan väl inte vara den enda som har en katt som inte gillar att hänga på klösträd, vad använder ni för något?
 
Denna eller något liknande?
Finns även brädor som du sätter på väggen eller runt hörn.
1000026347.jpg
 
Min syster som har en markbunden katt med artros har brädor uppsatta på olika ställen på väggen och det fungerar bra. Och tex en klösbräda som både kan hängas upp och läggas på golvet. Den här verkar lite kul och är antagligen stadig.

1721992852326.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 151
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt Lite dålig rubrik, men vet inte vad jag ska kalla tråden annars :). För snart 1,5 vecka sedan gick min katt hastigt och lustigt bort och...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: _husmusen_
·
Övr. Katt Vad kan man göra för att få katter att låta bli att klösa på möbler och tapeter? Jag är inte direkt nybörjare på katt, är uppvuxen med...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp