Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag drar mig ändå för att klippa, det bär mig emot att skala av hans naturliga köldskydd. Jag kommer nog att kämpa på utan klippning ändå...
tklippte min förra veckan när det stallades in. Han såg ut som en björn o svettades som en gris även vid lätt arbete, vill inte att han ska bli kall o sjuk. Sen blir han väldigt trött med all päls.
Vad är det för ras ni har som redan fått klippa? "Isisar"? Verkar som de sätter päls tidigare?
Jag är glad så länge min klarar sig utan klippn. Mitt halvblod är hel korthårigt än och svettas inte alls... Rätt ras... *skojar*
Ja, jag har klippt, men inte hela hästen, utan bara hals, bog och en bit under magen. Han är islandshäst och började sätta vinterpäls redan för en månad sedan, så skall han jobba den här årstiden behöver han bli av med lite päls.... Skall klippa igen denna veckan, eftersom det redan växt ut mycket!
Jag har inte heller klippt min pålle, men jag måste erkänna att tanken på att göra det har dykt upp. Han svettas ngt så enormt under arbete och jag tycker det känns olustigt med de långa torktiderna trots täckesbyten för att skynda på det hela.
Men jag drar mig ändå för att klippa, det bär mig emot att skala av hans naturliga köldskydd. Jag kommer nog att kämpa på utan klippning ändå...