Klippt katt före och efter *bilder*

vindvissla

Trådstartare
Tänkte visa er hur "fin" min katt blev hahahaha. Han hade jättelång päls och inget större intresse av att vårda den. Jag vet inte hur många knutor jag har klippt av, men nu bestämde jag mej, han skule klippas. Dels för knutorna, dels för all smuts som fastnar och dels för att det är varmt. Så här är före och efter bilderna!

O Ps det var inte jag som klippte

before

after

Sv: Klippt katt före och efter *bilder*

Jag tycker han blev snygg! Såg för mig typ pudelklippt katt, som de flästa brukar göra när de klipper katten :smirk:
Häftig färg på bakbenen!

Måste bara fråga. Är det meningen att en långhårskatt ska kunna hålla efter sin päls själv? :crazy:

Söt kisse föresten :p

Jättesöt katt! :love:

Måste bara fråga. Är det meningen att en långhårskatt ska kunna hålla efter sin päls själv? :crazy:

En långhårskatt med bra pälskvalitet ska i princip kunna sköta om sin päls själv, sen är det väl få huskatter som är avlade på bra pälskvalitet. ;) Mina katter har aldrig haft en tova, ragdollen ska i princip inte ha någon underull och det är den som brukar tova. :idea:

/Erica

Hihi tack alla! Inte visste jag att det var en sån lång och smal kisse som gömde sej därunder!

Han ser lite maläten ut just nu, men det kommer nog bli fint om nån vecka.

Jag vet inte om en sån gatukorsning som han ska hålla reda på pälsen själv, men jag har testat att borsta också och det hjälper inte jättemycket. Då klipper jag hellre honom två gånger per år :)

Slänger in ett par extrabilder eftersom han är så söt!!! :love:

Där ser man! Jag är ingen kattmänniska ;) Min kompis har en (enorm) main coon (ja, du fattar) och den får en massa tovor och det är den enda långhårskatt jag känner :p

Haha vilken tuffing! Syftar på sista bilden. :D
Klippningen blev riktigt snygg! Måste vara skönt för han att ha det så nu på sommaren också.

Ja han attackerade ALLT när han var liten! Nu myser han mest när han inte jagar möss!

Det måste ha varit supervart inne i den där sovsäcken!
Jag skrattar fortfarande varje gång jag ser honom!

Ska nog ta och vänja honom vid trimmern så jag kan göra det själv i fortsättningen. :)

Jag hade en röd Norsk Skogkatt och han hade en hel del tovor trots regelbunden borstning och min bruna Norska Skogkatt har haft väldigt lite tovor. Skogisar har rätt mycket underull och den röda hade mer än vad min bruna har.

Jag skulle ändå rekomendera att kamma igenom pälsen på långhåriga katter iaf en gång i veckan, mer om de går ute.

han blev jättesnygg som rakad! älskade hur det blev med hans fjädervippa :)

Tack!!!! :)

Här kommer fler bilder på godingen

(före klipp)

Och min favorit... Lugnet innan stormen

jag kanske borde "trimma" min långhåriga katt. Hon får jämt tovor här som var -_- Visst är hennes päls fin och vi kammar och borstar när vi får chansen (hon är en skygg utekatt som avskyr att hanteras) :P

Alltså väl värt att testa, nu har han varit klippt i ett par veckor, och jag märker på honom också att han tar bättre hand om pälsen, för att han kan! Han är alltid ren nu och inga tovor alls!

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 208
Senast: Rouise
·
M
Övr. Katt Äntligen lyckades jag övertala föreldrana att få ha en katt i huset :). Har jobbat på ett perser katteri i 2 år nu och har värkligen...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: turbofling
·
E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 801
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar