Klippt häst ute dygnet runt?

B

BadbrudenXS

Tycker ni att man kan jaktklippa hästen och sedan ha den ute dygnet runt? Med täcke alltså , nu hela september och början av oktober? skulle ni göra det? handlar inte om min fjordis som klipps tidigast i oktober :smirk:

Kjamishar :banana:
 
Ja, det skulle vara ok, om man har täcke, är säker på att hästen inte fryser och att vädret inte blir allt för dåligt. Själv har jag en häst som fryser väldigt lätt. Henne stallade jag in igår och skulle aldrig kunna klippa.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 656
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 808
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp