D

Dalkullan

Har ett varmblod som fritidshäst, nu har hon en päls som heter duga. Hur klipper jag henne bäst? Ska inte ha henne som nån tävlingshäst.

Sv: Klippning

Gör en enkel selklippning (: Vet du inte hur det ser ut så finns bilder i böcker elr på internet. Det är typ att du klipper, undersidan av halsen, lite på buken och så.. Men du kanske vet ;D

KL

Jag hoppas att TS inte misstycker om jag lånar tråden?

vi har en nordsvensk som är extremt överviktig, problemet är att hon har börjat svettas när hon kommer in i stallet. ingen av dem andra hästarna svettas när dem kommer in. jag är orolig för att hon skall bli förskyld när hon först blir svettig och sedan sjunker tempraturen på natten.

visst känns det som om hon borde klippas?

Kolla äv "täckesklippning", lätt att klippa.
johann-a: är nog mer risk att du får fukt exsem på din häst(skorv aktiga utslag) klipp henne du, som Celoty föreslog el täckes klippning. Med dessa klippningar behöver dom flesta hästar inget extra täcke.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar