S

suckface_

Jag undrar om ni har några bra tips på snygga klippningar? Ska klippa min isläning snart då han svettas så mycket på vintern.

Sv: Klippning

Min är helklippt, men han är ju inte islänning. Jag tyckte min kompis skulle klippa fartfänder på sin häst, den är nämnligen sjukt lat och långsam :rofl:

Finns det inte en sida med olika typer av klippningar? Bilder och vad klippningarna heter etc. Jag vet att det finns, men vet inte vad sidan heter. Någon får gärna länka, den är super-bra!

blev lite fundersam över en sak som stog på den sidan.

" Håret i öronen, runt mulen och på senor får inte heller klippas. Ska du klippa på benen så kammar du upp håret över senorna med en kam och klipper av det för hand."

Varför får man inte klippa håret på senorna??
Det har jag alltid gjort när jag klippt...

Har man riktigt otur så kanske maskinen skär sig och klipper i senorna? Kanske lite långsökt..

Är det ingen som har lite bilder att lägga ut på era hästar? Speciellt islänningar om ni har det.. just för att kolla hur klippningarna ser ut.
Jag funderar mest på helklippning.

Hej jag har en ponny förra vintern klippte jag en halklippning på henne men detta året tänkte jag att jag skulle klippa en annan sorts klippning hästen har haft ischias och därför är de ett problem o är rädd att det ska komma tillbaka jag hade tänkt börja tävla och jag tränar väldigt hårt med henne de är inte nu jag ska klippa men till hösten någon som har något tips?

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
334
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka