B

bazzochic

hej man bor ju nere i sommar skåne som verkligen inte vill komma in i vintern...alltså igår va det 8+...så jag vill nu veta vad ni tycker om att jag hade tänkt klippa hästen jag rider nu ändån för innan var han inte tillräckligt igång satt men nu e han det och blir dyngsur av svett varje gång och torkar aldrig=(
mvh jannike

Sv: klippning

Klart du ska klippa!
Inte bra om hästen får gå med en massa intorkad svett i pälsen.

Jag skulle klippa. går ju inte att ha en häst som blir svettig efter varje motionspass, det är jobbigt. :crazy:

Jag håller med. Men klipp bara det du måste så att hästen slipper ha en massa onödiga täcken. ett vanligt är okej, men övriga är ganska onödiga. Vi har inte klippt våran pålle, men vi täckade henne tidigt så att hon skulle få tunnare päls.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama