Klippning..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare aprillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 865
A

aprillan

Jag klippte min häst idag pga att jag tyckte att han hade för tjock päls. Han svettas som fasen när man rider honom. Nu till saken: Han fäller som aldrig förr,det var därför jag klippte honom. Nu efteråt fick jag reda på att det inte var bra att klippa vid pälsfällning. Är det sant? Har jag gjort bort mej på nåt sett?? Tacksam för snabbt svar!

Sv: Klippning..

Ja sommarpälsen lär inte bli så fin. Dumt att klippa under fällning, bättre göra det tidigare, jag brukar göra min sista klippning i februari senast.

Sv: Klippning..

Det tror jag inte. Om du söker i gamla trådar så säger de som klippt sent att de inte märkt nån skillnad. Jag tänker klippa en av mina till helgen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 559
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 710
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 187
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus