B
Belleriet
Jag har aldrig klippt en häst i hela mitt liv. Nästa år funderar jag på att klippa min häst; filtklippning, spårklippning eller helklippning minus benen och huvud.
Hur klipper man snyggt, är det bara att träna eller blir det bra bara man använder rätt teknik?
Och detta är bara en fundering, om man helklipper sin häst - och klipper huvudet, klipper ni under pannlugg etc då? Hur reagerar era hästar på klippmaskin i ansikte? Jag tror att min häst skulle bli väldigt orolig och inte hålla huvudet still.
Ena pållen har nämnligen extremt tjock och flottig päls i ansikte och skulle därför vilja ha bort det vintertid.
Det bästa vore kanske att anlita någon som har erfarenhet av klippning och titta första gången, men tyävrr känner jag inte till någon inom mina kretsar.
Ungefär hur ofta klipper ni per år?
Ungefär vilken månad börjar respektive slutar ni klippa era hästar?
Kom gärna med alla slags tips och råd!
Hur klipper man snyggt, är det bara att träna eller blir det bra bara man använder rätt teknik?
- Hur klipper man under magen på bästa sätt?
- Hur klipper man under ganaschen?
- Hur klipper man i armveck på bästa sätt?
Och detta är bara en fundering, om man helklipper sin häst - och klipper huvudet, klipper ni under pannlugg etc då? Hur reagerar era hästar på klippmaskin i ansikte? Jag tror att min häst skulle bli väldigt orolig och inte hålla huvudet still.
Ena pållen har nämnligen extremt tjock och flottig päls i ansikte och skulle därför vilja ha bort det vintertid.
Det bästa vore kanske att anlita någon som har erfarenhet av klippning och titta första gången, men tyävrr känner jag inte till någon inom mina kretsar.
Ungefär hur ofta klipper ni per år?
Ungefär vilken månad börjar respektive slutar ni klippa era hästar?
Kom gärna med alla slags tips och råd!
Senast ändrad av en moderator: