Klippning från helvetet

Hazel

Trådstartare
Jag fick lov att klippa tillslut. Vilket jag velat göra i ungefär ett år. Ägaren är sjuk och har legat på sjukhus mycket, Jag hade valt att klippa ner hela hunden om jag fått bestämma själv. Men nu är det ju inte mina hund. Så benen fick inte klippas. Tilläggas kan kanske att hunden var mycket tovig om någon undrar varför hon inte är klippt som en amerikansk cocker alls. :rofl:

Första bilden, lite dåligt. Men man ser iaf att det är MYCKET päls!
visabild.asp


Ungefär fyra timmar senare var klippningen färdig. Vi tog av en del, blev ganska mycket paus och lugn och ro, för hon var duktigt uppspelt efter ett tag, såhär mycker päls blev det ungefär iaf
visabild.asp


Vi fortsatte att kamma och klippa med vanlig sax och effileringsax (tack för tipsen!! :D ) i ungefär en timme till. Sen gav vi upp. Det gick inte att få ut alla tovor på benen och hunden var alldeles för stressad, Så när vi begav oss mot badet såg hon ut såhär!
visabild.asp


Det må se en aning dumt ut. Men hunden måste tyckt det var skönt att bli av med det! Hon dushades och fick lite balsam med, så sen vart hon iaf svart igen
visabild.asp


Konstigt nog (med tanke på minen) så tyckte hon fortfarande om mig efteråt :smirk: jag fick loss lite tovor till efter föning och borstning men det kommer behöva gås igenom flera gånger till. Såhär var "slutresultatet" dålig bild tyvär
visabild.asp


På bilderna syns inte att vi har rakat magen med. För att hon ska slippa vara så varm. Idag verkade hon nöjd och glad. Var nog skönt att bli av med all varm päls. Särskillt nu när det börjar bli varmare ute.

Johanna
 
Sv: Klippning från helvetet

OMG första bilden när hon är färdigklippt :eek: hon ser ut som en råtta.
Efter badningen blev det ju riktigt bra.

Har en breard i stallet som är helrakad, folk brukara fråga om det är en varghund :p
 
Sv: Klippning från helvetet

Jag har kallat henne råttan hela dagen :D

Hon blev mycket sötare än på bilderna dock. När hon får fram öronen så ser hon nästan ut som en hund :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 044
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Jag och sambon blev i augusti fodervärdar till en underbar basset som heter Bosse! Perfekt "första hund", jag har haft hund innan och...
Svar
14
· Visningar
6 451
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Vilken dag jag haft! Blodbad!! Kopierar från min blogg helt enkelt! Klippte en återkommande klipphund dvärgpudeln Ville idag: Ja...
Svar
0
· Visningar
3 797
Senast: paradiset
·
Hästvård Jag och en kompis diskuterade lite idag efter att hon sagt att de tejpade deras hunds öron när den var valp, och att hunden inte tyckte...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp