Klippning=förvärra underhals

Fengur

Trådstartare
Hej!

Jag ska tävla i Januari, och jag ska klippa min häst innan dess. Han kan ibland gå för högt med huvudet och har därför tyvärr lite underhals i tölten. När jag började fundera lite så kom jag på att om jag klipper så kanske det gör så att hans underhals syns mer?
Jag ska klippa bringan och underdelen av halsen.

Självklart klipper jag även om det skulle vara så, då jag tror han mår bäst av att vara klippt.

MVH Sanna

Sv: Klippning=förvärra underhals

Hmm borde det inte synas mindre från sidan? Om du bara klipper frampå halsen och sparar pälsen på sidorna om halsen borde ju den utstickande pälsen dölja den klippta lite om man ser hästen från sidan. Eller?

Sv: Klippning=förvärra underhals

Ja just det. Så borde det ju bli. Tack för era svar!

MVH Sanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 483
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 903
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar