klippmaskiner Wahl vs Moser

Sv: klippmaskiner Wahl vs Moser

Ni som har erfarenhet av dessa märken. Hur är de i jämförelse?

Wahl och Moser är väl egentligen "samma" tror det är samma tillverkare men Wahl är deras billigare märke.

Jag har Wahl klippmaskin till hästen och Moser till hunden och jag tycker båda är bra, märker ingen större skillnad än priset.
Båda blir lite varma efter en stund.

Sv: klippmaskiner Wahl vs Moser

Jag har Moser Avalon. Helt klart den bästa klippmaskinen jag har haft. Tyst, sladdlös och klipper jättefint, inga ränder alls. Batteriet har aldrig laddat ur på min och då har jag klippt över 3 timmar i sträck. I och med att den är ganska liten så går det att klippa huvud och ben utan problem. Sista jag klippte var 6 islandshästar på raken så den klarar även mkt päls. Jag kan verkligen rekommendera en sån. :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
757
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
650
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
427
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka