Klippmaskin/trimmer

Skugga

Trådstartare
Jag vill ha en liten smidig trimmer till mina hundar (tänker främst småjobb, tassar o dyl), men vill också kunna klippa hästarna runt ansiktet och andra pill-områden.

Vad kör ni med för trimmers?

En fundering: Funkar människo-trimmers? De är ju väldigt mycket billigare tex på Biltema, snackar ju nån hundring jämfört med drygt tvåtusen på djuraffärerna...

Rekommenderar Moser Max! Klipper visserligen inte mina hundar, utan den används endast på hästen och klarar halvklippningar utan problem. Beställde min från Tyskland för något år sedan, blev runt 100€ inkl. frakt. Men du kanske söker nånting ännu mindre?

Jo, typ i storlek "ryms i handen", och gärna sladdlös också! Har redan en stor vanlig klippmaskin till hästen, det är bara pillet jag vill ha ny till egentligen. :-)

Jo, typ i storlek "ryms i handen", och gärna sladdlös också! Har redan en stor vanlig klippmaskin till hästen, det är bara pillet jag vill ha ny till egentligen. :-)

Den bästa sladdlösa och lilla klippmaskinen är Aesculap exakta. Finns en anledning till att dessa finns hos i princip varje veterinärklinik! Skäret går att byta ut/slipas och är cirka 2 cm brett så det är perfekt till tassar.

Alla mindre modeller (typ batteridrivna som ej går att ladda) både märkesvaror och billiga från Jula/Biltema håller inte i det långa loppet. De orkar liksom inte igenom pälsen och går snabbt sönder är min erfarenhet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka