Klippmaskin-inköp!!!

Cosy

Trådstartare
Står i begrepp att köpa en ny maskin men...Hjälp vilken djungel...:confused:
Klipper ca 2-4 hästar per år (2-3 ggr/häst).
Skulle vilja ha en maskin som är lite lättare i handen s a s,
låg bullernivå, ej blir "överhettad", bra pris;) etc etc.
Med andra ord.....En smidig sak! Som håller!!!
Vilka klippmaskiner kan ni rekommendera till inköp?

Sv: Klippmaskin-inköp!!!

Oster,jag tycker att dom klipper relativt tyst,och det är bra kvalite på dom.

Dock så vet jag inte om dom är av dom lättare,då jag tycker att det är lite vikt på dom,men absolut inte så mycket så att man blir slut i armen/handen.

Har mest hafft den till hunden (pudel) men klippte även pållan i vintras,och jag tyckte den var bra på häst med! Hon som ALDRIG blivit klippt förut accepterade faktist t.o.m den! :D

Vi har haft Alfa-lavals klippmaskin i MÅNGA år och nu när det var dags att köpa en ny så blev det den nya "tjejsaxen" från Alfalaval. Den har smalare midja och är lättare. Vi köpte den från grannården (lantmännen)

Är det en klippmaskin från Delaval du menar kanske? Vad heter den?

Jag har en jättebra, DeLaval HCP65 som inte ens väger 1 kg! Den stämmer in på alla dina krav, jag är liten och tunn, kan inte ha någon stor maskin för då får jag ont i handlederna och får dessutom inget bra grepp.

Det blir snyggt med denna maskin också, inga ränder osv. Jag är pedant och vill inte ha några randiga hästar :p

Den är tyst och vibrerar inte så mkt, kan klippa min tidigare extremt svårklippta häst helt ensam nu. Har klippt en shettis med ca 2 cm grov päls och maskinen blev inte mer ansträngd då än när jag klippt "finare" päls.

Kostar runt 3500 kr men det är den verkligen värd!

Horse_clipper_HQ65.jpg

har en gammal, ganska tung DeLaval som fortfarande funkar super! så när ja ska köpa ny maskin så bli de en DeLaval.

Just den skaffade vi förra året också. Klipper islänningar och det blir supersnyggt - inga "ränder" eller så. Maskinen orkar utan tvekan, och har ett smidigare handtag och lite lägre ljudnivå.

Jag har en jättebra, DeLaval HCP65 som inte ens väger 1 kg! Den stämmer in på alla dina krav, jag är liten och tunn, kan inte ha någon stor maskin för då får jag ont i handlederna och får dessutom inget bra grepp.

Det blir snyggt med denna maskin också, inga ränder osv. Jag är pedant och vill inte ha några randiga hästar :p

Den är tyst och vibrerar inte så mkt, kan klippa min tidigare extremt svårklippta häst helt ensam nu. Har klippt en shettis med ca 2 cm grov päls och maskinen blev inte mer ansträngd då än när jag klippt "finare" päls.

Kostar runt 3500 kr men det är den verkligen värd!

Horse_clipper_HQ65.jpg

Jag köpte också denna förra året men är inte riktigt nöjd.
Har en gammal, även den alfa-laval, som jag tycker är bättre. Den känns inte riktigt som att den nya orkar med, måste putsa och så för att få det riktigt snyggt.

Moser Max 45. Lätt, låter ganska lite, och med mer drag i än Oster Golden A5. Jag klipper både häst och hund med Max:en och är tvärnöjd.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 934
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 922
Senast: Tassa
·
Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
658
Senast: SkogsToka
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka