Streiff

Trådstartare
När klipper ni era hästar första gången för säsongen? Känner att det börjar bli dags, björnpälsen börjar komma, men det känns lite tidigt ännu. Fäller ju fortfarand som sjutton ...hur gör ni?

Sv: klippa...

Jag börjar med täcke redan innan fällningen börjar...givetvis bara tunna men ändå...just för att det inte ska bli nån björnpäls;)

I mitt stall ha folk börjat klippa sina denna veckan...sj hade jag väntat tills fällningen tagit slut...

Min häst började fälla i slutet av juli när det fortfarande var 30 grader varmt! Funkar inte att täcka då. Han är dock täckad nu då...

Vi klippte tävlingsponnyn för flera veckor sedan. Går ju inte att kräva höga prestationer om ponnyn har björnpäls...

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 903
Senast: TeamLundVer
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka